Care sunt cei trei giganți fast-food din S.U.A. care ar putea înlocui Burger King în România

0
267

Un gigant fast-food pleaca din Romania, dar piata americana prezinta alte trei francize uriase al caror potential nu a fost inca incercat la noi in tara.

 

Ziarul Financiar scria marti despre ultimele restaurante Burger King care se inchid in aceasta saptamana. Burger King este unul dintre marii jucatori de pe piata fast-food din Statele Unite, unde e pe locul 3 intr-un clasament al veniturilor pe 2010, cu aproape 9 miliarde de dolari in incasari, potrivit Huffington Post. Doar McDonald’s vinde mai multi burgeri decat “Regele”. Dar diferenta e mare,
“Mickey D’s”, asa cum mai e poreclit lantul fast-food, ajungand la 32,4 miliarde in 2010.

Intre cele doua companii se strecoara sandwich-urile Subway, compania aflata pe locul 2 in topul veniturilor cu peste 10 miliarde de dolari. Asadar, din top 3, doua firme raman in continuare in Romania.

Privind insa spre restul clasamentului, remarcam absenta a 3 jucatori importanti.

WENDY’s

In aprilie, un raport al firmei de cercetare Technomic arata ca Wendy’s ar fi depasit Burger King in incasari cu aproape 100 de milioane de dolari. Fata roscovana de pe logo e legendara in America, dar aproape o necunoscuta in Europa. Cartofii prajiti de la Wendy’s se spune ca sunt insa numarul 1 in fast-food-ul de peste Ocean.

TACO BELL

E cel mai mare lant de restaurante cu specific mexican din Statele Unite. 2 miliarde de clienti ii trec pragul anual, ducand veniturile la aproape 7 miliarde de dolari. Tacos si burritos sunt produsele semnatura ale companiei ce a dus bucataria fast-food mexicana in prima linie americana, cu un impact similar cu cel al shaormei in Romania.

DUNKIN’ DONUTS

6 miliarde dolari anual pentru cafea si gogosi. Un numar care nu poate rivaliza cu cel al Starbucks, dar care tine Dunkin Donuts in top 10 companii americane. Poate multi isi vor aminti de prezenta Dunkin Donuts in Romania din anii 90 si de magazinul de la Piata Unirii din Capitala ce s-a inchis mai apoi. Daca piata nu era atunci pregatita sau daca pur si simplu gogosile romanesti sunt atat de bune incat nu accepta competitie ramane de vazut.

sursa: stirileprotv.ro

LEAVE A REPLY