Ziua Mondială a Cititului cu Voce Tare la Ambasada Statelor Unite ale Americii la Bucureşti

0
257

Secretarul de stat pentru afaceri strategice, Daniel Ioniţă, a participat miercuri, 4 martie 2015, la proiectul iniţiat de Ambasada Statelor Unite ale Americii la Bucureşti cu ocazia Zilei Mondiale a Cititului cu Voce Tare.

BOOKS

Manifestarea a avut loc la Clubul de Educaţie Alternativă organizat de Fundaţia „Policy Center for Roma and Minorities” la Şcoala Generală nr. 136 din Ferentari.

Secretarul de stat Daniel Ioniţă a menţionat importanţa educaţiei în formarea preşcolarilor şi a elevilor ca viitori cetăţeni ai unei societăţi globale. Exercitarea dreptului la citit ca act cultural contribuie la depăşirea prejudecăţilor şi a mentalităţilor discriminatorii, constituind un element de bază al politicilor sociale şi educaţionale din România.

Invitaţii au oferit copiilor prezenţi o lectură din poveştile preferate. Daniel Ioniţă a citit un fragment din Memoriile savantului român de faimă internaţională Mircea Eliade. Prin această lectură, oficialul MAE a dorit să sublinieze importanţa esenţială a educaţiei în vederea incluziunii sociale şi a devenirii profesionale.

La finalul manifestării, secretarul de stat Daniel Ioniţă a donat elevilor manuale de limba şi literatura română şi diverse dicţionare şcolare şi i-a invitat să îşi consemneze gândurile dedicate acestei Zile pe un afiş cu logo-ul dedicat celor 135 de ani de relaţii diplomatice bilaterale româno-americane.

Ziua Mondială a Cititului cu Voce Tare este celebrată în prima zi de miercuri din luna martie, în semn de recunoaştere a drepturilor fiecărui om la citit şi scris, ca dimensiuni esenţiale ale procesului educativ. În 2014,  a fost celebrată în peste 80 de ţări şi de peste 31 de milioane de persoane on-line.

Începând cu anul 2008, Fundaţia „Policy Center for Roma and Minorities” realizează campanii şi programe adresate copiilor din zonele defavorizate din Ferentari. Clubul de Educaţie Alternativă promovează creşterea participării şcolare şi dezvoltarea unei relaţii armonioase între şcoală şi comunitate.

LEAVE A REPLY