ALARMĂ Stațiile Metrorex nu au aviz ISU: Se vor lua măsuri

0
318

metrou

Alarmă de gradul zero. Stațiile Metrorex din București construite înainte de 1989 nu au aviz, dar nici autorizație de la ISU.

Marin Adrian, purtator de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti-Ilfov a explicat ca, la fel ca la scoli, obligativitatea acestui aviz/autorizatii nu exista in acea perioada, fiind introdusa abia din 1992, insa asta nu inseamna ca statiile nu au fost proiectate cu respectarea normelor de siguranta la foc. Reprezentantii ISU spun ca au descoperit mai multe nereguli, urmand ca acestea sa fie cuantificate intr-un raport. Reprezentantii Metrorex spun insa ca ar exista niste avize de la ISU, dar acestea sunt in reevaluare si nu au dorit sa ofere mai multe informatii. In fiecare zi metroul bucurestean este folosit de 600.000 de oameni.

“Statiile de metrou construite inainte de 1989 nu au aviz/autorizatie de la noi deoarece nu exista aceasta obligativitate inainte de 1992. Despre cele noi nu stiu. Asta nu inseamna insa ca nu respecta regulile privind siguranta la incendiu. Ele au fost proiectate tinandu-se cont de aceste norme, doar ca nu exista avizele si autorizatiile. ISU trebuie sa stabileasca neregulile si masurile care trebuie luate, toate acestea urmand sa fie trecute intr-o nota de control. De exemplu, s-a contatat ca usile de la statiile de metrou nu sunt deschise asa cum trebuie, o parte fiind blocate”, a declarat Marin Adrian, purtatorul de cuvant al ISU Bucuresti conform hotnews.

Într-un comunicat de presa postat pe site-ul ISU, pe 30.10.2015, este precizat faptul ca pompieri din cadrul I.S.U. Bucuresti-Ilfov au realizat recunoasteri si verificari la toate statiile de metrou existente in Bucuresti. Insa din nou tacere. “A fost instiintata conducerea Metrorex sa se prezinte pana in data de 21.12.2015 la sediul institutiei noastre in vederea clarificarii aspectelor ce tin de siguranta calatorilor cu luarea masurilor ce se impun din punct de vedere legal”, se mai arata in raspunsul ISU Bucuresti.

Rugati sa lamureasca situatia, oficialii Metrorex dau raspunsuri evazive. “Avizele Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta se elibereaza pentru proiectele intocmite de SC METROUL SA, care a proiectat statiile si instalatiile aferente (ventilatie, sesizare incendii, stingere incendii cu apa pulverizata, etc). Avizele au fost eliberate etapizat de specialisti din cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti – Ilfov (ISUB-If), in conformitate cu legislatia in domeniu. In prezent, acestea sunt in curs de reevaluare, in conformitate cu legislatia in vigoare, si urmeaza sa fie efectuate expertize tehnice care vor fi avizate de specialisti ISUB-If.Va asiguram ca, pentru conducerea SC Metrorex SA, aspectele legate de siguranta si confortul publicului calator reprezinta cea mai importanta preocupare”, se arata in raspunsul Metrorex.

In 2015, ISU Bucuresti a facut doua simulari in caz de incendiu la statiile de metrou din Bucuresti. “Scopul exercitiului de cooperare a fost acela de a verifica aplicabilitatea procedurilor comune de interventie, precum si de identificare a vulnerabilitatilor fiecarei statii in parte (in ceea ce priveste caile de acces si de evacuare, existenta mijloacelor de prima interventie, cunoasterea atributiilor de catre personalul administrativ)”, se mentioneaza pe site-ul ISU.

In urma acestui exercitiu s-a constatat ca aparatele de respirat utilizate de salvatori nu au suficienta autonomie pentru interventia in galerii de metrou si au fost achizitionate 40 de echipamente care le vor permite pompierilor sa desfasoare interventii de lunga durata in medii ostile, inundate cu fum, cum ar fi galeriile subterane de la metrou sau alte tunele.

In conditiile in care aproximativ 600.000 de persoane folosesc zilnic metroul ca mijloc de transport, producerea unei situatii de urgenta complexe in subteran poate genera panica in randul calatorilor”, se arata pe site-ul ISU.

LEAVE A REPLY