Cum să slăbeşti sănătos cu dieta paleo

0
729

dieta-paleo-1024x680

”Înapoi la omul de Cro-Magnon!” – este deviza nutriţioniştilor care ne învaţă să ne schimbăm alimentaţia luând drept model ”meniul” stră-stră-stră-moşului nostru de acum 40.000 de ani. Denumit ”regimul paleolitic” (prescurtat: paleo), acest mod de a ne hrăni sănătos mai are un atu irezistibil: ne ajută să ”dăm jos” kilogramele suplimentare, scrie Libertatea.ro.

 Dieta paleo elimină alimentele care nu provin direct din natură.

Primele trei săptămâni

Sunt testul de bază: perioada în care ne desprindem de obiceiurile alimentare care dau organismul peste cap.

La ce renunţăm

  • pâine, cerealele de la micul dejun, biscuiţi, produse de patiserie şi la toate produsele industriale (nu, pizza şi hamburgerul nu existau în paleolitic!)
  • produsele lactate, inclusiv iaurturile şi brânza dulce, le consumăm doar de trei ori pe săptămână
  • spunem adio sării şi zahărului, celorlalţi îndulcitori şi băuturilor îndulcite (excepţie: o linguriţă de miere, de trei ori pe săptămână)
  • dintre feculente, păstrăm doar orezul integral, cartofii dulci (la cuptor sau fierţi) şi lintea: de trei ori pe săptămână
  • uităm de cartofi prăjiţi şi de grăsimile animale.

Ce mâncăm

  • carne slabă – de patru-cinci ori pe săptămână: pui, curcan, raţă, vită (muşchi file, antricot, cotlet), miel, porc (pulpă), porc (file mignon, jambon fără grăsime), iepure, vânat
  • peşte – de trei ori pe săptămână
  • ouă – de trei-cinci ori pe săptămână
  • fructe şi legume crude sau preparate termic, proaspete sau congelate (de preferinţă bio)
  • ulei de măsline şi colza – 2-3 linguri pe zi
  • fructe uscate: nuci, migdale, alune, fistic – 10/zi
  • apă şi infuzii – la discreţie
  • bere sau vin roşu – un pahar de două ori pe săptămână (”creaţie” a timpurilor moderne, aceste licori sunt excepţia care confirmă regula ).

O zi model

  • mic dejun: o cană de ceai verde sau infuzie de cimbru, verbină, mentă; fructe proaspete: ½ de felie de pepene + 1 kiwi; sau 250 g de căpşune şi zmeură; sau o piersică + o nectarină; sau un măr + o pară; o felie de brânză slabă sau un ou fiert tare sau o felie de jambon.  
  • dejun: 100 legume crude sau 200 g legume fierte, 200 carne sau peşte; fructe proaspete sau o cană de compot fără zahăr; opţional 50 g orez integral sau de linte sau un cartof mic, preparat la cuptor.
  • gustare: 2-3 fructe uscate (prune, caise) + 10 nuci, alune sau migdale; o infuzie din plante sau un suc de fructe îndoit cu apă
  • cină: supă sau salată de legume; 100 g de carne sau de peşte sau un ou; legume fierte – la discreţie; fructe proaspete sau coapte în cuptor;

Începând cu a patra săptămână

Am trecut cu brio testul primelor trei săptămâni şi putem răsufla (un pic!) uşuraţi: nu mai suntem atât de dependenţi de hrana industrială, am slăbit trei kilograme (bravooo!), ne simţim mai uşori, mai vioi. Putem reintroduce porţii mici de cereale complete. Cu timpul, vom scăpa în mod natural de ultimele ”aripioare” de pe şolduri şi vom atinge greutatea ideală.

Ce alimente reintroducem  

  • pâine integrală sau din cereale, la micul dejun – două felii
  • 100 g de cereale complete (paste fierte al dente, linte, orez, griş), quinoa, cartofi – o dată pe zi
  • 1-2 pătrăţele de ciocolată neagră, din când în când.

Patru sfaturi de bază

  1. O zi pe săptămână: numai legume, fructe sau cereale (acestea din urmă în cantitate mică).
  2. Sărim peste cină o dată pe săptămână (oamenii din paleolitic nu îşi permiteau să mănânce de trei ori pe zi). Bem o infuzie şi la culcare cât mai repede – ca să ajutăm organismul să elimine toxinele.
  3. După o masă mai copioasă, masa următoare este compusă doar din legume şi o infuzie din plante.

LEAVE A REPLY