Jobul din România unde salariile ajung la 2.000 de euro pe lună. Iar companiile nu găsesc oameni. ”Există o criză acută de locuri de muncă în domeniu”

3
474

transport

Cu toate că salariile lunare pe transport internaţional ajung de cele mai multe ori la peste 1.000 de euro pe lună, şi de cele mai multe ori chiar aproape de 2.000 de euro pe lună, pe piaţa locală există o criză acută de şoferi profesionişti, cu toate că aceştia câştigă de cel puţin dublu faţă de salariul mediu net pe economie, spune Uniunea Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Criza acută de şoferi profesionişti afectează competitivitatea transportatorilor români şi trebuie tratată ca o prioritate naţională. UNTRR  solicită autorităţilor măsuri urgente pentru formarea vocaţională a tinerilor de la vârsta de 18 ani ca şoferi profesionişti.

Cererea de forţă de muncă calificată în transporturile rutiere internaţionale este tot mai prezentă în România şi în UE. Transportatorii rutieri – companii multinaţionale ca şi companii cu capital românesc se confruntă cu lipsa de şoferi profesionişti, având camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt şoferi disponibili pe piaţă.

Tjobs.ro

Transportatorii români au nevoie de soluţii europene urgente şi eficiente la această criză acută de şoferi profesionişti, pentru ca industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri buni.
UNTRR a solicitat modificarea cadrului legal pentru a se permite tinerilor, de la vârsta de 18 ani să devină şoferi profesionişti, existând îngrijorarea că actuala lipsă de şoferi profesionişti ar putea fi cauzată şi de legislaţia românească care stabileşte  vârsta minimă de 21 de ani pentru permisele de conducere de categoriile C şi CE în conformitate cu prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere – pentru că după absolvirea educaţiei secundare (liceului), tinerii cu vârste între 18 şi 21 de ani caută alte oportunităţi de angajare şi nu îşi mai schimbă opţiunile ulterior pentru a deveni şoferi profesionişti. Comisia Europeană a răspuns UNTRR că nu s-ar opune ca România să aplice vârsta minimă de 18 ani  precizată de Directiva 2003/59/CE referitoare la formarea şoferilor profesionişti, prin derogare de la prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere, aşa cum procedează şi alte State Membre.

sursa: ziarulfinanciar.ro

3 COMMENTS

  1. Soferi aveti dar nu platit si nu le dati conditi i tineti cu lunile pe drumuri si mai deloc acasa si cind sa le dati bani bagati lipsa Motorina ca de obicei ca faceti consumu cum vreti voi in favoru vostru de asta au gusit toti si inca mai fuge lume de acolo dar daca deveniti oameni si respectati soferu si le dati saalriu de ocident atunci se schimba roata

  2. Posibil sa nu se mai gaseasca soferi profesionisti in tara dar o mare vina o poarta chiar unii dintre patronii firmelor de transport ,deoarece acesti domni se vaita numai .trimit in cursa soferii cu masini cu cauciucuri roase sau o stare tehnica sub orice critica ,iar dacasofewrul atrage atenia asupra acestui fapt vine si raspunsul” nu-ti convine mai sint la poarta citiva care cauta de munca” .Asta nu inseamna ca nu sint si patroni de buna credinta si corecti ,dar sint prea putini care isi trateaza soferii corect si cu respect . Nu-s sofer profesionist dar am intilnit un caz la o firma care avea trei tiruri ,unul dintre autocamioane urma sa fie programat pentru ITP .Acest atucamion avea toba de esapament sparta ,cauciucurile uzate ,decit sa cumpere toba de esapament si cauciucuriu noi patronul si-a pus angajatii sa demonteze cauciucurile bune si toba de esapamament de la alt autocamion ,cel programat la ITP astfel echipat a primit avizul de la firma care l-a verificat ,dupa aceea s-au montat inapoi cauciucurile uzate toba de esapament a fost petecita de un sudor si a fost trimis din nou in cursa ,si ca acest individ sint destui asa zisi transportatori

LEAVE A REPLY