Profesorii ar putea primi venituri suplimentare. Ce trebuie să facă pentru a le obține

0
104

elevi_uniforma_873a0667b2-1024x768

Ministerul Educației Adrian Curaj vrea să-i stimuleze pe dascălii care au performanțe la catedră, prin oferirea unor stimulente finaciare. Concret profesorii care au rezultate aducând inovare în sala de clasă în lucrul cu elevii vor primi nişte granturi, mai exact un venit suplimentar, lună de lună.

„Granturile sunt destinate instituțiilor unde se găsesc acei profesori extraordinari. Găsim instrumentele prin care îi susținem pe cei care au inițiativă, care au demonstrat ceva sau sunt dispuși să se implice mai mult în școli, mai ales în spațiul rural. Acolo sunt resursele mai mici. Vom da granturi școlilor astfel încât profesorii, cei care aduc inovare în sala de clasă în lucrul cu elevii, îi stimulează să facă filmulețe, tot felul de lucruri de genul acesta, concursuri, să aibă un venit relativ constant pe doi-trei ani. E un venit suplimentar, lună de lună, măcar zece luni pe an, pentru că avem și vacanța. Eu am în vedere undeva la 10.000 de granturi. Uitându-mă că ar putea să fie cam 10 profesori per grant ar putea să fie undeva la 100.000 de profesori. Poate este puțin din tot ansamblul, dar uitându-mă pe toată această componentă, mai ales la rural, cred că mișcăm lucrurile într-o dinamică”, a spus ministrul educației Adrian Curaj.

Mai mult, șeful de la Educație are în vedere și schimbarea structurii sistemului de învământ existent acum în România.

Curaj vrea ca liceul să nu mai fie de 4 ani, ci de 3 ani, iar în școlile profesionale să se învețe 4 ani . În acest caz, clasa a IX-a se mută în școala generală, pentru ca absolvenții gimnaziului să poată avea vârsta necesară angajării ca ucenici.

”Liceul ar putea să fie de trei ani, poate cel profesional să fie de patru. Până la urmă trebuie văzut — ce oferi celui pe care îl educi, ce alternative îi dai, nu pentru tine ca educator, ci pentru el. Poate pentru el o zonă practică, profesională, tehnică este mult mai importantă decât una pur teoretică care îl conduce spre un tip anume de bacalaureat ce nu îl duce nicăieri. Nu promovează bac-ul, rămâne agățat, iar aici pierderea este mare. Tehnicul post-liceal non-universitar este foarte prost, l-am tot schimbat și de fapt nu le mai dăm nicio șansă”, a spus ministrul.

LEAVE A REPLY