DISPUTĂ între Unifarm şi Crucea Roşie pe kit-urile medicale pentru răniţii din Colectiv. Distribuirea acestora, reluată după mai multe controverse legate de preţ

0
98

raniti_club_colectiv_640x427_66713900

Distribuirea kit-urilor medicale pentru răniţii din Colectiv a fost reluată după ce o problemă de comunicare dintre Crucea Roşie şi Unifarm, firma care aprovizionează medicamentele necesare, a stârnit controverse faţă de preţurile kit-urilor.

Kit-urile cu medicamente şi creme pentru răniţii în urma incendiului din Colectiv sunt mai nou personalizate, după ce au fost, vreme de câteva săptămâni, în centrul unei dispute mediatice între Crucea Roşie din România şi Unifarm, companie din subordinea Ministerului Sănătăţii.

Iniţial, kit-urile nu au fost personalizate după nevoile fiecărui pacient, însă mai mulţi răniţi au atras atenţia că acea componenţă standard pe care au avut-o cele 70 de kit-uri distribuite de Unifarm nu corespundea cerinţelor tuturor. În plus, cremele şi gelurile pentru tratarea arsurilor pe care le conţineau kit-urile nu ajungeau la totalul de 2.800 de lei, cât s-a comunicat iniţial că este costul lor.

În urma acestor plângeri, Crucea Roşie a comunicat pe 29 ianuarie, prin intermediul unui comunicat, că nu va onora nicio plată pentru kit-urile medicale până nu se va primi clarificările necesare, legat de situaţia kit-urilor medicale, de la instituţiile implicate.

Crucea Roşie a spus că nu a primit niciun document sau vreo factură în acest sens de la Unifarm, motiv pentru care nu a achitat kit-urile distribuite până acum.

Însă, situaţia arată altfel din perspectiva celor de la Unifarm.

Directorul companiei, Adrian Ionel, a explicat pentru MEDIAFAX că în baza acordului semnat între Unifarm şi Crucea Roşie, urmează să le trimită o factură cu toate produsele achiziţionate la sfârşitul perioadei de distribuire.

El a detaliat şi cum s-au produs evenimentele din punct de vedere cronologic.

După tragedia din Colectiv, în perioada post-externare a pacienţilor din spitale, Crucea Roşie a venit cu ideea să distribuie kit-uri, soluţia lor având costuri de cumpărare cu 30% – 40% mai mari decât cele obişnuite, a explicat Adrian Ionel.

“Le-am zis că vor cheltui bani în plus, fiindcă au vrut iniţial să se ducă să cumpere de la farmacii. Atunci ne-au cerut ajutorul şi am încheiat un acord. Kit-urile sunt stabilite de o comisie de medici şi de Ministerul Sănătăţii. Iniţial s-a agreat, după aceea nu ştiu ce s-a întâmplat, că a mai durat o lună şi ceva de zile timp în care au tot negociat, nu numai dânşii, ci şi alte două-trei fundaţii, cu Ministerul Sănătăţii. Cert e că după o lună de zile au ajuns la acea soluţie pe care noi le-am propus-o iniţial. Ne-am apucat de lucru, am primit un kit iniţial format dintr-un număr de 30 de repere, care costau 2.800 de lei. Am căutat produsele din kit, i-am sunat pe cei de la Crucea Roşie şi le-am comunicat că produsele nu sunt integral în ţară, durează până se comandă. Crucea Roşie şi Ministerul Sănătăţii ne-au spus: daţi drumul urgent la ce aveţi, pentru pacienţi. Noi le-am dat drumul în componenta în care erau atunci, urmând ca ulterior să completăm cu restul substanţelor pe măsură ce ele vin. Asta a fost toată povestea. Aşa au ajuns să coste 1.250 – 1.500 aceste kit-uri care urmau să fie completate. În momentul de faţă, prin personalizare se pot ajunge şi la comenzi de 5.000 de lei”, a detaliat directorul Unifarm.

LEAVE A REPLY