RATB anunță schimbări majore din 15 februarie: Nimeni nu mai urcă fără bilet

10
970

ratb

RATB ia măsuri drastice împotriva călătorilor care circulă cu autobuzul fără să plătească. Conducerea Regiei a tras linie si a ajuns la concluzia ca nu mai vrea sa suporte pierderile provocate de calatorii care se plimba gratis fara sa aiba acest drept.

Incepand cu 15 februarie, calatorii vor avea parte de controale mai dure, cu jandarmi si politisti locali.

Calatorii evazionisti afectează grav veniturile RATB iar problema este cu atat mai mare cu cit nici nu pooate fi stabilit numarul lor exact.

Autobuzele, tramvaiele si troleibuzele din capitala asigura zilnic 2 milioane de calatorii pe zi, in timp ce numărul călătorilor corecţi a scăzut foarte mult anul trecut fiind comparabil cu anul 2012.

CITESTE SI: Metrorex: ce proiecte are institutia pentru 2016, de ce a fost scoasa cartela de 62 de calatorii si de ce a primit amenda de la ANPC

Comunicatul RATB

Măsuri pentru creşterea calităţii serviciilor la RATB

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) anunţă publicul călător că, începând cu 15 februarie 2016, va aplica măsuri prin care intenţionează să stabilească, cu exactitate, şi nu pe bază de estimări, numărul călătorilor care utilizează fiecare linie şi mijloc de transport.

De aceea, RATB îi roagă pe călătorii care deţin abonamente să valideze fiecare călătorie în sistemul automat de taxare. Astfel, în urma unei perioade de cercetare, în care călătorii se vor adapta, RATB speră să poată reduce intervalul orar dintre două vehicule consecutive şi să asigure o mai bună ritmicitate, creând un program de transport în funcţie de necesarul de călători de pe fiecare linie, în diferitele zone ale Capitalei.

Această măsură face parte dintr-un pachet mai larg de reglemetări prin care RATB intenţionează să eficientizeze sistemul de transport şi să crească nivelul calităţii serviciilor oferite. Printre alte măsuri imediate, menţionăm reinstruirea controlorilor, îmbunătăţirea regulamentului, a procedurii de control şi întărirea colaborării cu Poliţia Locală şi cu Jandarmeria, precum şi o colaborare mai strânsă cu municipalitatea, pentru creşterea încrederii şi coeziunii în rândul comunităţii bucureştene şi a gradului de civilizaţie în mijloacele de transport în comun.

În anul 2015, numărul călătoriilor validate în sistemul automat de taxare al RATB a fost de peste 60 de milioane, în condiţiile în care călătorii care deţin abonamente lunare (aproximativ 200.000) nu obişnuiau să valideze cardul, deci nu este cunoscut numărul de călătorii efectuate de aceştia.

CITESTE SI: Se anunță cel mai mare proces la Apple: Eroarea care poate aduce falimentul iPhone

La numărul total al călătoriilor validate trebuie adăugate şi cele efectuate de alte categorii socio-profesionale, care pot călători gratuit, pe baza cărţii de identitate şi a diverselor documente. Menţionăm că aproximativ 60% din încasările RATB provin din cumpărarea de abonamente lunare, ceea ce dovedeşte ponderea pe care aceste titluri de călătorie ar avea-o în stabilirea traseelor şi numărului de vehicule.

Luând în calcul doar datele din sistemul automat de taxare, numărul călătorilor corecţi (care au validat cardurile) a scăzut anul trecut, fiind comparabil cu anul 2012, când au fost înregistrate, în total, 60.639.953 validări. În anii 2013 şi 2014, numărul de călătorii validate a fost de 66.136.952, respectiv – 65.113.849.

RATB estimează că, în medie, zilnic, pe lângă cele 165.000 de călătorii validate, alte 1,1 milioane de călătorii sunt efectuate de către abonaţi şi alte categorii, care nu au în prezent obligaţia de a valida vreun card. Asta, în timp ce vehiculele Regiei asigură circa două milioane de călătorii pe zi.

În prezent, numărul călătorilor evazionişti nu poate fi stabilit, deşi este foarte mare, fapt care afectează grav veniturile RATB şi – implicit – calitatea serviciilor oferite călătorilor. De aceea, politica RATB este aceea de a fideliza publicul călător şi de a-l conştientiza asupra faptului că gradul de civilizaţie din mijloacele de transport în comun depinde în primul rând de conştiinciozitatea şi respectul pe care fiecare le dovedeşte.

10 COMMENTS

  1. Ce se intampla cu autobuzele ticsite in care nici nu ai loc sa te misti? In care risti la fiecare urcare sa fii zburat din autobuz de o doamna careia ii fug rosiile din piata de la Obor si se grabeste sa le prinda? Sau cu sistemele de taxare automata care nu functioneaza sau functioneaza aleatoriu?

  2. Da da .. atunci cand vor asigura conditii macar optime pentru a calatori cu cacatul lor de transport plin de voma si mizerie si tigani care nici macar nu sunt bagati in seama de controlori.. poate atunci ma voi gandi sa imi cumpar bilet.. pana atunci sa spere in continuare

  3. Daca din 2.000.000 care calatoresc zilnic doar 165.000 valideaza… e normal sa zica baietii de la RATB… autobuzele sunt libere… Asta ne trebuie, sa fim civilizati cu maciuca… Nu e asa greu sa validezi tot timpul cand urci… Cand se va face asta se va putea optimiza transportul… Pana atunci de ce sa bage RATB mai multe autobuze pe o linie super aglomenrata unde din 50 de oameni din autobuz taxeaza 5… mai bine baga pe alta linie unde din 10 taxeaza 6…
    prin Franta am vazut cum si-a luat unu amenda 50Euro cu abonamentul valabil ca nu l-a taxat…

  4. @Carcotasul fericit
    Or sa fie mai multi controlori in ele, ceea ce inseamna ca totu o sa fie bine.. Asta era cea mai mare pb a RATB-ului, lipsa controlorilor care se cred din serviciile speciale

  5. Cum sa taxeze oamenii cu abonament cand scrie clar pe anunt ca ABONAMENTELE NU SE VALIDEAZA. De cate ori l-am validat RATB fura creditul in plus care era pe card pe langa abonament. Noi sa fim oameni, dar ei animale ?

  6. In autobuze scrie mare ABONAMENTELE NU SE VALIDEAZA. De cate ori am validat abonamentul, ratb imi fura creditul ramas pe card. Sunt vai de pielea lor, si se asteapta sa fim noi cumsecade.

  7. transportul in comun ar trebui sa fie gratis in orase. punct. nu de aia platesti taxe si impozite? ce civilizatie? civilizatia e ca sa se scalde mediocrii in ea.

  8. Dar numarul directorilor furaciosi din RATB se cunoaste cu exactitate? Astia ne roaga sa validam cartelele ca sa afle si ei cati calatori transporta, pai va dati seama ca astia habar nu au pe ce baza sa-si faca estimarea bugetara?

  9. Eu in fiecare dimineata iar RATB de pe Sos. Iancului, daca am noroc am loc sa intru in al 2-lea 335, SA INTRU DOAR nu mai vorbesc despre validare. Cand un RATB este folosit pe post de conserva pentru sardine sa fii sigur ca nimeni nu valideaza.

  10. Mai oameni, daca nu va plac conditiile din RATB, luati metroul, sau taxiul, sau masina, sau mergeti pe jos. Ca si la magazin, daca laptele e expirat sau nu iti place cum arata bananele, asta nu iti da dreptul sa le furi. Conditiile sunt destul de decente, avand in vedere populatia orasului si traficul groaznic (deci decente, nu senzationale), dar si pretul e destul de mic. Adica, ca student, de exemplu, 25 de lei pe luna pe toate liniile e chiar acceptabil.
    Bine, am auzit si eu tot ce se zice despre furaciunile de la ei (din cate stiu eu, au fost si dovedite), dar faptul ca nici un sfert din calatori nu circula cu bilet le da inca un motiv sa fure.

LEAVE A REPLY