Un tânăr jurnalist din România, condamnat la închisoare

0
117

tvr_taxa_16503600

Tânărul jurnalist Andrei Ciobanu a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare. El a fost găsit vinovat pentru comiterea de infracțiuni informatice. Sentința este definitivă, scrie ziaruldeiași.ro.

Andrei Ciobanu a absolvit Facultatea de Jurnalism din Iași și a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare fiind găsit vinovat pentru comiterea unor infracţiuni informatice. Decizia luată în cazul lui Andrei Ciobanu (25 de ani) a fost pronunţată ieri, de Curtea de Apel Iaşi, şi este definitivă. Tânărul va trebui să mai presteze şi 60 de zile de muncă în folosul comunităţii, fie la Stadionul „Emil Alexandrescu”, fie la Căminul de bătrâni „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena” din Iaşi.

Andrei Ciobanu a ajuns în vizorul justiţiei după ce reprezentanţii de la Iaşi ai Televiziunii Române au constatat că informaţiile de pe adresa de e-mail proprie erau publicate pe un site la care Ciobanu lucra.

Cazul a fost instrumentat de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Crimă Organizată şi Terorism. În actul de acuzare se precizează că, în 2013, după ce a terminat facultatea, Andrei Ciobanu a colaborat cu TVR Iaşi. Ulterior, tânărul a fost angajat la un site de ştiri deţinut de sociatatea Grup News Moldova SRL. Ciobanu avea calculator şi un cont propriu în cadrul societăţii, printre sarcinile de serviciu numărându-se şi redactarea şi încărcarea unor materiale jurnalistice pe site.

Potrivit DIICOT Iaşi, în perioada 26 februarie – 9 aprilie 2014, Andrei Ciobanu „a folosit în mod neautorizat parola la contul de e-mail corespondentitviasi@gmail.com, pentru a accesa neautorizat contul şi a prelua prin transfer neautorizat de date conţinutul ştirilor transmise prin acest cont de corespondenţă electronică de către colaboratorii şi reporterii TVR Iaşi“.

Începând cu 10 aprilie 2014, constatând că materialele lor apar pe site-ul la care lucra Andrei Ciobanu, reprezentanţii TVR Iaşi au schimbat parola aferentă respectivului cont de e-mail şi au înaintat şi o plângere.
În timpul cercetărilor, anchetatorii au efectuat o percheziţie la patronul site-ului, concluzionând că cel care prelua fără drept informaţiile este Andrei Ciobanu. Acesta avea parola din perioada în care lucrase la TVR.

LEAVE A REPLY