Motivul pentru care albia râului Dâmbovița a fost GOLITĂ în zona Piața Unirii

0
218

dambovita

Administrația Națională ‘Apele Române’ (ANAR) a luat decizia de a goli albia râului Dâmbovița în zona Piața Unirii din Capitală, cu scopul de a curăța cursul apei de reziduurile acumulate în timp, întrucât au creat “un disconfort vizual și olfactiv locuitorilor”, a anunțat, marți seară, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), pe pagina oficială de Facebook, scrie Agerpres.

“(…) Actuala situație este cauzată de acumulările de deșeuri, mâl și scoici, care au colmatat cele 4 casete ale sifonării de sub Piața Unirii. În urma analizelor specialiștilor de la Administrația Națională ‘Apele Române’, vorbim despre limitarea drastică și progresivă a capacității de tranzitare a debitelor, de la circa 60 mc/s, conform proiectului inițial, la circa 45 mc/s determinați experimental în 1995 și la circa 38 mc/s în 2014. În aceste condiții există riscul blocării scurgerii apei, cu potențiale efecte dezastruoase pentru zonele adiacente și mai ales asupra construcțiilor subterane existente în zonă, galeriile de metrou și pasajul rutier subteran. Astfel, ANAR a luat decizia că este nevoie de o golire completă a cuvei, pentru a putea realiza lucrările de decolmatare”, a subliniat ministerul de resort.

De asemenea, instituția precizează faptul că “deșeurile a căror prezență este semnalată și care conferă actualul aspect dezagreabil, nu provin din activitatea instituției noastre sau din resursa de apă a râului Dâmbovița, ci reprezintă aportul nedorit al unei părți dintre concetățenii noștri”

“An de an, ANAR face eforturi deosebite să mențină curățenia biefurilor (porțiune de canal sau de râu cuprinsă între două ecluze sau baraje amenajate n.r.), prin personalul de întreținere și exploatare a lucrărilor hidrotehnice ale amenajării. Însă, toate deșeurile pe care angajații ANAR nu reușesc să le colecteze din barcă, se aglomerează în amonte de zona în care râul Dâmbovița este sifonat și trece pe sub pasajul rutier Unirii și peste magistrala de metrou II. Este de remarcat că de la punerea în funcțiune, în anul 1987, și până în prezent, nu a fost realizată nicio punere la uscat și nicio decolmatare completă a casetelor, motiv pentru care nu s-a putut realiza nicio determinare exactă a volumelor de lucrări care trebuie efectuate, la fel cum nu s-au putut realiza expertizele tehnice privind starea lucrărilor edilitare din zonă (…)”, se notează în comunicarea oficială.

LEAVE A REPLY