Cea mai mare ȚEAPĂ din contractul cu firma de telefonie, internet sau cablu

1
275

contract telefonie

Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se prelungesc, de regulă, automat, fie pe perioade succesive egale cu durata contractuală inițială, fie pe o perioadă nedeterminată, fără a fi nevoie de un alt demers din partea utilizatorilor sau a furnizorilor, scrie capital.ro.

Atenție! Operatorii le pot oferi utilizatorilor beneficii suplimentare la prelungire (de ex. reduceri la echipamente sau la planuri tarifare), însă aceasta presupune, de cele mai multe ori, încheierea unui act adițional și începerea unei noi durate contractuale minime. Dacă utilizatorul dorește încetarea contractului înainte de expirarea acestei noi durate contractuale, furnizorul poate solicita plata unor penalități de reziliere anticipată.

În cazul în care contractul se prelungește automat (fie pe o perioadă nedeterminată, fie cu o perioadă egală cu perioada inițială sau cu o altă perioadă determinată), dar oferta rămâne neschimbată și nici nu se achiziționează vreun echipament la preț redus, utilizatorii nu vor plăti nicio taxă pentru încetarea contractului, asociată perioadei minime contractuale, având în vedere că aceasta a expirat. În această situație, serviciul de telefonie, internet sau televiziune este furnizat în continuare atâta timp cât nici utilizatorul, nici furnizorul nu fac niciun demers pentru încetarea contractului.

Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, furnizorii trebuie să publice pe paginile de internet informații referitoare la durata contractelor pentru servicii de telefonie, internet și televiziune, prezentate într-un mod corect, detaliat și inteligibil. Utilizatorii pot afla mai multe detalii despre contractele încheiate cu furnizorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet prin intermediul secțiunii InfoCentru din website-ul ANCOM.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă ai încheiat un contract în care nu se precizează dacă și cum se realizează prelungirea contractului, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum poți transmite o sesizare consultând secțiunea Sesizează ANCOM!
Ai dreptul să fii notificat cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungește în mod automat pentru a-ți exprima opțiunea de prelungire a valabilității acestuia. În cazul în care nu ai primit această notificare, te poți adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

 

1 COMMENT

  1. Țeapă este chiar modul în care consumatorul român nu este informat de dreptul său european de a putea schimba sau de a renunța oricând, cu un termen de preaviz de 30 de zile, orice furnizor de servicii sau serviciu contractual, cu plata despăgubirilor pentru lucrurile primite drept cadou promoțional. Termenul de 30 de zile este cel care a fost hotărât de instanța internațională, iar orice alte obligații contractuale sunt considerate clauze abuzive. Oricum, toți încearcă să-și păcălească într-un fel sau altul, clienții, pentru a-și asigura câstiguri cât mai mari. Legea le încurcă de multe ori socotelile.

LEAVE A REPLY