Planurile Guvernului pentru Bucureşti: Ce se va întâmpla cu METROUL

2
747

metrou3

Linie de metrou până la Bragadiru şi Voluntari, aeroport în sudul Bucureştiului, tunel subteran sub Palatul Parlamentului şi parcări subterane în zone ca Sala Palatului, Piaţa Constituţiei, Pod Izvor şi Grădina Icoanei sunt doar câteva dintre planurile incluse în Strategia de Dezvoltare Teritorială a României, ce urmează a fi aprobată de Guvern la finalul lunii iulie, scrie capital.ro, potrivit b365.ro.

Strategia redactată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) îşi propune să implementeze aceste proiecte până în 2035, scrie sursa citată.

Printre transformările notabile dorite la nivelul Bucureştiului se numără „dezvoltarea localităţilor înconjurătoare şi crearea de noi zone urbane cu funcţie dominantă de locuire, localizarea unor importante firme comerciale cu o importantă forţă de muncă, precum şi intensificarea fluxurilor comerciale şi umane în întreaga zonă funcţională urbană”.

Planul de acţiune al Ministerului cuprinde următoarele 24 de puncte majore:

1. Construcţia Autostrăzii de Centură a Municipiului Bucureşti (tronsoanele Centură Nord şi Centură Sud);

2. Finalizarea tronsonului A3 Bucureşti (Șos. Petricani) – Centura Bucureşti;

3. Extinderea transportului public în comun în judeţul Ilfov, prin înfiinţarea de linii preorăşeneşti operate cu autovehicule ecologice;

4. Extinderea reţelei de transport cu metroul (Piaţa Unirii – Bragadiru, Eroii Revoluţiei – Gara Progresul, Piaţa Universităţii – Pantelimon, Piaţa Unirii – Voluntari, Piaţa Victoriei – Aeroport “Henri Coandă” Otopeni, Gara de Nord – Eroii Revoluţiei, Gara Basarab-Dristor, Piaţa Universităţii – Drumul Taberei);

5. Implementarea unui sistem inteligent de management al traficului;

6. Construcţia de parcări subterane (Sala Palatului, Tonitza, Domniţa Bălaşa, Piaţa Constituţiei, Pod Izvor, Grădina Icoanei, Uranus-Piaţa Rahovei);

7. Închiderea inelului median de circulaţie la zona Nord – Autostrada Urbană Lacul Morii – Șoseaua Colentina;

8. Construcţia de facilităţi de tip “park and ride” (Pantelimon, Băneasa);

9. Construcţia unui tunel subteran sub Palatul Parlamentului (conexiune Bd. Vasile Pârvan – Calea Rahovei);

10. Amenajarea de piste de biciclete şi înfiinţarea de centre de închiriere a bicicletelor;

11. Achiziţionarea de mijloace de transport în comun ecologice (tramvaie, troleibuze, autobuze ecologice, vagoane de metrou);

12. Construcţia Canalului Dunăre-Bucureşti şi a porturilor Glina şi 1 Decembrie;

13. Regenerarea urbană a Cheiului Dâmboviţei;

14. Regenerarea spaţiilor urbane de pe Bulevardul Unirii;

15. Reabilitarea şi valorificarea turistică a centrului istoric al Municipiului Bucureşti, inclusiv amenajarea de spaţii culturale şi pentru industrii creative;

16. Construcţia triunghiului feroviar Gara de Nord – Gara Obor – Gara de Sud, cu reconfigurarea şi modernizarea Gării de Nord şi construcţia de tuneluri subterane între cele 3 staţii;

17. Reabilitarea centurii feroviare a Municipiului Bucureşti;

18. Construcţia unui nou Aeroport Internaţional în zona de sud a Municipiului Bucureşti;

19. Înfiinţarea şi operaţionalizarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Zona Metropolitană Bucureşti”;

20. Înfiinţarea de parcuri ştiinţifice şi tehnologice: Măgurele, Otopeni, Popeşti-Leordeni, Chiajna, Berceni, Băneasa, Văcăreşti;

21. Înfiinţarea de parcuri industriale şi logistice: Otopeni, Adunaţii-Copăceni, 1 Decembrie, Budeşti;

22. Amenajarea de zone de agrement: Snagov, Comana, Scroviştea, Mihăileşti;

23. Reabilitarea siturilor contaminate şi reconversia lor funcţională: Glina, Canal Argeş, Pantelimon;

24. Plantarea unei centuri verzi a Municipiului Bucureşti (Lunca Argeş, Dâmboviţa).

2 COMMENTS

  1. Nu vad nici acum un plan de a realiza ceva, ca o strada, de la Valea Cascadelor la Razoare, care sa inlocuiasca linia de tren dezafectata de pe acest traseu (asta pana nu vinde cineva si terenul de sub linie!), o strada doar pentru RATB sau pentru tramvai, daca tot exista sina de tren (deja, in ultima parte, cea de la Liceul Tudor Vladimirescu la AFI Cotroceni, o jumatate de strada e deja realizata, ramanand acolo doar o linie de tren)

  2. Daca au in plan realizarea zonei de agrement la Snagov, ar fi necesara realizarea retelei de canalizare , inclusiv in zona Gruiu, Santu Floresti si a unei retele de transport regional, tip ROR din zona Parisului, care sa lege aceasta zona de Bucuresti..Trenuri cu putine vagoane, rapide, care sa faca legatura cu metroul.

LEAVE A REPLY