Povestea tinerei din Bucuresti care a incercat sa schimbe ceva concret in sistemul RATB – raspunsul institutiei

0
988

hoti_ratb_72476900

Un articol metropotam.ro:

Oana Bratila este o tanara din Bucuresti care nu a mai suportat problemele RATB si a hotarat sa inceapa schimbarea fix de la ea – i-am apreciat initiativa si vrem sa ajunga la cat mai multi oameni, asa ca hai sa vedem impreuna despre ce e vorba.

Totul a pornit pe 22 iunie 2016, cand, aflata in autobuzul 311, Oana a gasit un afis lipit in RATB pe care scria:

Acest autobuz nu este dotat cu instalatie de Aer Conditionat in salonul calatorilor.

In urma acestei experiente, Oana a notat pe pagina ei de Facebook:

Va scriu din 311. Suntem in Bucuresti, capitala Romaniei, luna iunie, anul 2016, in jur de 40 de grade. Vreo 50 de oameni, inghesuiti in picioare. Sunt locuri libere pe scaune, dar putini sunt indeajuns de curajosi sa se aseze in balta de transpiratie lasata de cel care a stat inainte.

Vanturam sepci, evantaie, reviste si pliante si ne compatimim unii pe ceilalti. E totusi bine, pana acum nu a lesinat nimeni. Poate mai tarziu…
Oare cine ne multumeste, in afisul de mai jos, pentru intelegere? Soferul? Noul nostru primar, doamna Gabriela Firea?

Ah, doamna Firea… calatorii va transmit salutari! M-au rugat sa pun poza asta pe net si sa va invit sa va alaturati. Stim, nu este vina dumneavoastra, domnul Videanu a achizitionat autobuzele acestea, dar, inainte sa propuneti gratuitea transportului in comun, hai cu noi sa faceti o munca de cercetare pe teren.

E ok, nu va trebuie bilet, am eu o calatorie in plus!
Povestirea a fost urmata si de un indemn:

PS: hai sa trimitem si noi niste mailuri la reclamatii.bucuresti@opc.ro si sa completam formularul de aici: http://www.ratb.ro/sesizari.php. Asa, fara jena, sa intre multe!

In urma sesizarilor facute, RATB a raspuns:

Stimata doamna Oana Bratila,

Facem in continuare demersuri la autoritatile locale sa demareze proiectele de innoire a flotei RATB, prin achizitioanrea de vehicule prevazute cu echipamente de aer conditionat sau prin construirea de tramvaie cu aceste dotari, in cadrul Uzinei RATB.

Din cele 1000 de autobuze achizitionate in trecut, mai avem in circulatie aproximativ 700, dintre care 400 cu aer conditionat, 100 de autobuze dotate cu aparate de aer conditionat fiind imobilizate in autobaze, din cauza unor defectiuni sau dupa ce au fost implicate in accidente sau vandalizate.

Conducatorii de autobuze sunt instruiti sa ia masuri de asigurare a unui climat corespunzator in salonul de calatori, sa verifice permanent functionarea instalatiei de aer conditionat si sa anunte orice defectiune aparuta pe traseu, pentru a putea efectua la timp remedierile.

Este adevarat, ne confruntam si cu defectarea unora dintre aceste instalatii si cu aprovizionarea la timp cu piesele de schimb necesare, insa pe autobuzele care sunt echipate si au sistemele functionale, nu poate fi vorba decat de nerespectarea instructiunilor de serviciu.

De aceea, in cazul in care circulati cu un vehicul prevazut cu sistem de aer conditionat si acest sistem nu este pus in functiune, va rugam sa ne transmiteti cateva date concrete (data, numar de inmatriculare, sens de mers etc.), pentru a putea identifica respectivul autobuz si a verifica daca este vorba de o defectiune sau de un conducator auto care nu respecta instructiunile referitoare la asigurarea climatului pe timp de vara.

Va multumim pentru sesizare si ne cerem scuze pentru neplacerile intampinate.

Oana nu este la prima initiativa de acest gen. In urma cu doi ani, ea a scris – DECALOGUL CALATORULUI URBAN – reguli de bun simt care sa ne faca viata mai frumoasa in transportul in comun.

decalog

Ea a lipit si in prezent afisul in autobuzele RATB si vrea sa-i convinga pe reprezentantii institutiei sa fie si ei de acord cu aceasta initiativa.

Schimbarea vine din noi, Oana este exemplul viu si daca am respecta cele notate de ea, suntem convinsi ca lucrurile ar putea sa mearga pe drumul cel bun.

Citeste mai mult pe metropotam.ro

LEAVE A REPLY