Veste de ultimă oră pentru angajații din România. Se primesc 7.500 de lei în plus

1
78

angajari_02

Persoanele angajate în baza unui contract individual de muncă vor putea primi de la angajator bonuri de valoare sub forma unor tichete de sănătate, în limita a şase salarii de bază minime brute pe ţară. Acestea vor putea fi folosite pentru tratamente şi investigaţii medicale, şedinţe de recuperare, dar şi pentru achiziţionarea medicamentelor pe baza reţetelor medicale. Măsurile sunt cuprinse într-un proiect de act normativ înregistrat recent la Parlament şi care urmează să fie dezbătut, în primă fază, de senatori, scrieavocatnet.ro.

Tichete de sanatate. Propunerea legislativă privind acordarea tichetelor de sănătate a fost înregistrată recent la Senat, prima Cameră sesizată cu proiectul prin care este propusă introducerea tichetelor de sănătate.

Concret, aceste tichete, care reprezintă bonuri de valoare, ar urma să fie acordate de angajator salariaţilor încadraţi cu contract individual de muncă, în limita a şase salarii minime brute pe ţară garantate în plată, pentru fiecare salariat, în decursul unui an fiscal. Cum salariul minim brut pe ţară este în acest moment stabilit la 1.250 de lei lunar, rezultă că salariaţii vor putea primi tichete de sănătate în valoare de cel mult 7.500 de lei într-un an (1.250 x 6).

Potrivit documentului citat, tichetele de sănătate vor fi disponibile atât pe suport hârtie, cât şi pe suport electronic şi vor putea fi acordate atât de firmele private, cât și de toate instituțiile publice indiferent de sistemul de finanțare și subordonare, inclusiv cele care se finanțează integral din venituri proprii, regiile autonome, societățile și companiile naționale, societățile comerciale la care statul este acționar unic sau acționar majoritar.

În plus, sumele corespunzătoare tichetelor de sănătate acordate de angajator vor fi deductibile la calculul impozitului pe profit, respectiv la calculul impozitului pe venit, iar pentru salariat vor fi scutite de plata impozitului pe venituri şi a contribuţiilor sociale aferente.

Practic, introducerea tichetelor de sănătate ar urma să asigure angajaţilor accesul la serviciile medicale de care au nevoie, în condiiţile în care multe companii din România nu asigură salariaţilor servicii medicale lunare. Prin urmare, tichetele de sănătate ar veni în ajutorul angajatorului și angajaților cu salarii mici și medii, care au nevoie să acceseze tratamente medicale personalizate.

“În prezent, în mod frecvent plafoanele acordate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) sunt epuizate în primele zile ale lunii, motiv pentru care pacientii sunt nevoiți să plătească din propriile buzunare serviciile medicale, teoretic asigurate de la bugetul national pentru asigurări de sănătate, Tichetele de sănătate ar veni în ajutorul celor care trebuie să beneficieze de anumite servicii medicale pe care CNAS nu le mai poate deconta”, scrie în expunerea de motive care însoţeşte documentul înregistrat pentru dezbatere la Senat.
Cum vor putea fi folosite tichetele de sănătate

Tichetul de sănătate, care va fi valabil timp de un an de la data emiterii, va fi putea fi folosit strict de către beneficiarul acestuia, pe baza actului de identitare, fără să existe posibilitatea transmiterii tichetului.

Astfel, dacă prevederile proiectului de lege vor intra în vigoare, serviciile medicale care vor putea fi plătite cu tichete de sănătate vor cuprinde servicii medicale de specialitate, de stomatologie, investigaţii paraclinice şi imagistice, servicii de balneofizioterapie şi recuperare medicală, dar şi reţete medicale prescrise de personalul medical din unităţile afiliate.

În altă ordine de idei, utilizarea tichetelor în alt scop decât cele menţionate anterior, precum şi comercializarea acestora în schimbul unor sume de bani vor fi considerate contravenţii şi vor fi sancţionate cu o amendă cuprinsă între 1.000 şi 10.000 de lei.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY