Metrou Bucuresti: nicio statie nu are autorizatie ISU – care este cea mai periculoasa

0
128

metrou_0125_47527200_66171400

Chiar daca romanii s-au obisnuit cu lucrurile subrede din aceasta tara, asta nu inseamna ca sunt chiar ok si nu ar trebui sa ne ridice anumite semne de intrebare sau sa luam atitudine.

Spre exemplu, nicio statie, tunel sau depou de la Metrou nu are autorizatie ISU, pentru protectia la incendiu; acest lucru se intampla chiar daca legea ii obliga pe administratorii Metrorex sa ceara si sa obtina aceste avize pentru toate constructiile facute dupa anul 1998.

Peste 600 de mii de calatori circula zilnic cu transportul din subteran, iar in ultimul an au fost mai multe incendii sau alerte. Neregulile sunt aceleasi de ani de zile, si desi mai multe institutii le-au reclamat, nu au fost remediate nici acum.

Cele mai recente incendii de la Metrou s-au produs luna trecuta. Reprezentantii ISU sustin ca NICIUNA dintre constructiile civile subterane (statii de metrou, depouri, tuneluri de circulatie) nu are emisa autorizatie de securitate la incendiu, informeaza stirileprotv.ro.

Legea e schioapa si obliga compania de transport sa ia aviz doar pentru constructiile facute dupa anul 1998. Dar chiar si asa, nici macar statiile inaugurate dupa 1998 nu au autorizatie ISU si, teoretic, nu ar trebui sa functioneze.

Una dintre neregulile cele mai grave, gasita si de catre reprezentantii ISU, a fost inexistenta usilor de evacuare, sau usile inchise, cum este aceasta de la statia Republica. Daca s-ar produce un incendiu de exemplu, oamenii n-ar avea pe unde sa iasa.

In statiile vechi hidrantii sunt greu de gasit, pititi sub scari, iar rarele butoane de alarma sunt tot incuiate si acoperite cu un material dur, imposibil de spart. Salvatorii povestesc si ei cat de dificile sunt interventiile in subteran.

Daniel Vasile, capitan ISU Bucuresti-Ilfov:

Avem de a face cu un numar mare de calatori, pana la cateva sute care se pot gasi intr-o garnitura de metrou care, sa spunem, ramane blocata in interiorul tunelului.

Discutam despre degajarea intensa de fum, care poate genera vizibilitate scazuta, poate genera panica in randul calatorilor si, implicit se ingreuneaza interventia noastra. In momentul de fata, sunt identificate 6-7 riscuri majore care se pot produce la metrou.

Reactia Metrorex:

[…] De la inceputul anului si pana in prezent Metrorex a implementat o serie de masuri pentru asigurarea sigurantei calatorilor.
Va prezentam cateva dintre aceste masuri:

– au fost verificate, remediate si asigurate toate tablourile electrice si marcate prin indicatoare;
– a fost verificata si asigurata functionarea iluminatului normal si de siguranta, cat si asigurarea iluminatului permanent pentru caile de evacuare;
– iluminatul de siguranta pentru marcarea cailor de evacuare functioneaza in regim permanent, nefiind conditionat de functionarea iluminatului normal;
– pentru evacuarea rapida si in siguranta a calatorilor, in caz de o eventuala situatie de urgenta, usile de acces (evacuare) ale statiilor au fost si sunt in stare de functionare si sunt asigurate (prin sistemele de zavorare proprii) pe pozitia deschis, pe timpul programului cu publicul, in vederea mentinerii libere si in stare de utilizare, a cailor de acces si evacuare a fluxurilor de calatori din metrou;
– s-au verificat si reechipat hidrantii interiori de incendiu existenti in fiecare statie de metrou;
– s-au verificat si avizat toate planurile de interventie pentru toate statiile si depourile metroului.

Modul de actionare al personalului Metrorex in caz de situatii de urgenta este reglementat la nivelul societatii. Exista Norme de prevenire si stingere a incendiilor, de dotare cu mijloace tehnice PSI si salvare a persoanelor, norme aprobate de MAI-IGSU cu aviz nr. 2/2005. […]

sursa: metropotam.ro

LEAVE A REPLY