TREBUIE sa vada TOȚI Românii. CARDURILE DE SĂNĂTATE, ”UN FURT AL SECOLULUI”

0
785

card de sanatate

Multinationalele straine au pus la punct un sistem de santaj la adresa CNAS, pentru a obtine contracte suplimentare pe sume uriase, nejustificate. Angajatii CNAS reclama faptul ca multinationala HP, impreuna cu o firma prietena din Austria, au amenintat CNAS cu blocarea totala a sistemului daca nu angajeaza alte contracte pe si mai multi bani. Ca dovada in acest sens sta o adresa trimisa de HP pe 8.02.2016, prin care compania avertizeaza CNAS ca vor avea loc in continuare un numar ridicat de incidente pentru care HP nu ar avea nici o vina, incidente care vor afecta gestionarea retetei electonice.

Se pare ca toate scandalurile care se tin lant la CNAS au de a face, de fiecare data, in mod curios, cu echipamentele furnizate de HP sau de partenerii lor austrieci. Numai in ultima perioada s-au “defectat” ba un hardisc dintr-un nod al clusterului de baza de date, ba o componenta dintr-un sistem de racire, ba un dispozitiv de comunicatie care face legatura intre sistemul de productie si sistemul de testare. Saptamana trecuta, un sfert dintre servere au cazut. Culmea esecului a fost patania cu un certificat in valoare de 16 dolari, din cauza caruia tot sistemul CNAS s-a blocat. Aparent, el nu a fost achizitionat la timp. In realitate, desi stiau ca trebuie sa fie valabil zece ani, oamenii din CNAS au descoperit, pusi fiind in fata faptului implinit, ca perioada de valabilitate fusese de doar doi ani.

Spre disperarea angajatilor CNAS, HP lanseaza cate o “investigatie” care dureaza intre o zi si trei zile. Dupa aceea, trimite o adresa catre CNAS in care explica ce nu merge, de obicei transferand “vina” caderii echipamentului catre CNAS. Ulterior, vine si o nota de plata “imbelsugata”. In tot acest rastimp, CNAS este tinta oprobiului public, fiind supus unor presiuni imense din partea medicilor si pacientilor care reclama faptul ca sistemul nu functioneaza bine. Cel mai bun exemplu este chiar incidentul de acum cateva zile, cand 15 servere din 50 nu functionau. Dupa doua zile de “investigatii”, HP a trimis adresa aroganta din 8 februarie in care “enunta” problema, pasand responsabilitatea catre CNAS si anticipand ce alte nenorociri urmau sa se intample in absenta unei achizitii consistente. Culmea a fost ca blocajul era cauzat de stickul care gestioneaza fibra optica. Cu forte proprii si cu o investitie de 60 de euro cat a costat stickul buclucas, CNAS l-a inlocuit si sistemul a reinviat, din pacate pentru HP care facea intre timp presiuni pentru un nou contract ca sa schimbe un stick.

In prezent, HP, impreuna cu prietenii din Austria, pregateste o noua lovitura. Contractul dintre CNAS si HP pentru validarea cardurilor de sanatate, semnat sub forma oficiala de “servicii”, a expirat la 31 decembrie 2015. Categoria “servicii” a fost aleasa pentru ca HP sa nu poata oferi mentenanta, deoarece legislatia noastra nu permite mentenanta la servicii. Asa ca, oricand ceva nu merge, HP poate solicita bani suplimentari ca sa faca “serviciile” sa functioneze. Asadar, in decembrie 2015, HP si partenerul sau austriac au cerut CNAS cate 1 eurocent pe fiecare tranzactie facuta cu un card de sanatate. Pare putin dar, daca ar fi semnat, acest contract le-ar aduce celor de la HP cam 10 milioane de euro pe an peste suma initiala de 15 milioane de euro din contractul initial. Presedintele CNAS a refuzat deocamdata aceste intelegeri paguboase pentru statul roman, in urma carora cele doua multinationale sa incaseze anual 10 milioane de euro fara sa mai faca nimic. Dupa acest refuz al CNAS, incepand din ianuarie 2016, Unitatea de Management a cardurilor a inceput sa se defecteze. CNAS este sub tirul atacurilor ca sa accepte orice conditii astfel incat sistemul sa poata functiona”, arata stiripesurse.ro.
sistem_cnas

LEAVE A REPLY