VESTE PROASTA pentru SOFERI! Au anuntat

0
856

drum soferi

Reţeta dezastrului de pe autostrada demolată: adevăratul constructor a executat lucrarea pentru 20% din bani

Acordarea contractelor pentru autostrăzi străinilor care apoi subcontractează firme româneşti pe sume mult mai mici – aceasta este reţeta şoselelor prost construite de la noi, care a fost folosită şi pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, potrivit experţilor. ECONOMICA.NET prezintă cum constructorul primei autostrăzi din România a ajuns să fie şi constructorul primei autostrăzi demolate din ţară.

La un an de la închiderea traficului pe lotul Sălişte-Cunţa, încă nu sunt clare cauzele dezastrului care a culminat cu demolarea în premieră, în România, a unei porţiuni dintr-o autostradă nouă. Iniţial, s-a discutat despre problemele terenului pe care a fost construită. Ulterior, s-a vorbit despre inaugurarea autostrăzii fără a fi finalizate lucrările, la presiuni politice, înainte de alegerile prezidenţiale.

Din reţeta dezastrului dezvăluită pănă acum lipseşte însă componenta de bază: subcontractarea lucrărilor pentru mai puţin de 20% din valoarea contractului către o firmă din România.

Adevăratul constructor al autostrăzii demolate

Oficial se ştie că lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost construit de către italienii de la Salini Impregilo, care au câştigat contractul pentru suma de 605 milioane de lei (circa 135 milioane de euro). În fapt, ei au subcontractat lucrarea către o firmă din România, pentru 23 milioane de euro, adică mai puţin de 20% din valoarea contractului cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Este vorba despre Societatea de Construcţii în Transporturi (SCT) Bucureşti, controlată în trecut de Horia Simu şi care se află în insolvenţă din decembrie 2015.

Situaţia este cu atât mai tristă cu cât SCT Bucureşti este o societate cu tradiţie, fiind descendenta primei companii de construcţii de autostrăzi din România

 

LEAVE A REPLY